McSerie

Postat den

OK, det här är inte en bra serie, men den är lite som comfort food à la stekt falukorv med makaroner för mig. Tryggt, hemvant, och absolut inga överraskningar.

Men jag måste säga att jag nog föredrar falukorven; den trettonde samlingen av Sherman’s Lagoon, Sharks Just Wanna Have fun, blir nog den sista jag köper. Jag följer egentligen inga amerikanska dagstidningsserier längre, nu när For Better Or For Worse i praktiken har slutat (och jag är fortfarande besviken på Creepy Anthonys roll där…), så det är ju lite tråkigt, men faktum är att jag inte tycker att det just nu finns någon som är värd det: Dilbert glimmar till ibland, Mutts har fortfarande fantastiska teckningar men uselt manus, och så vidare. Sherman’s Lagoon är egentligen sämre än både dessa, men jag är ändå lite svag för den, en helt personlig preferens som jag inte kan rättfärdiga på något som helt objektivt sätt. 🙂

Men som sagt, den har blivit ännu lite tröttare. Det som funkar bäst är de lite längre sekvenserna; Sherman & Megan semestrar i Zambezi-floden, Fillmore åker på den årliga parningsresan, osv. Men det är ändå saker jag redan läst, och nu har det nog varit samma historier lite för många gånger. Dessutom har Toomey svårt att avsluta de längre sekvenserna på ett bra sätt; det känns oftast som att de bara rinner ut i sanden. Och de strippar som ska stå för sig själva är ibland pinsamt dåliga, ungefär lika illa som alla strippar typ Mort Walkers är.

Låter läsvärt, eller hur? Så skippa den för guds skull, och jag ska försöka göra samma sak när väl bok nummer fjorton dyker upp.

Ett svar »

  1. Ping: 1 brutet löfte, 1 business as usual, 1 avslutning: Sigge, Dilbert och Foxtrot « Simon säger

Kommentera

