En charmig bagatell

Postat den

Yay, någonting roligare än de rätt så usla serierna i senaste inlägget. Visserligen bara 48 sidor med en teckning / sida, men det var bra sidor. Åtminstone om man läst mycket serier, för utan den bakgrunden lär Key Moments from the History of Comics av François Ayroles vara totalt obegriplig (boken är på engelska men jag har bara bilder med fransk text; sorry!):

Det finns flera, med en klar övervikt åt europeiska (närmare bestämt franska) serier; en del är enkla, en del mer subtila, men både teckningarna och manuset (eller vad man nu ska kalla det) är charmanta, och så pass roliga som en sådan här samling kan bli.

Egentligen finns det inte så mycket mer att säga om boken; några rader till och det kommer att ha tagit er längre tid att läsa den här texten än det tar att läsa boken, så jag sparar mina ord till nästa inlägg istället 😉

(Chris Ware skickar ett kort till Karl)

»

  1. Den nedre med Chris Ware är underbar.

    Gilla

  2. Jag måste skaffa en scanner igen; Chris Ware-bilden är finfin men det fanns några ännu bättre som jag inte hade några bra kopior på :-/

    Gilla

Kommentera

