1 år idag

Postat den

Sedan jag startade den här bloggen alltså. Min föresats var att skriva om alla serier jag läste, och jag tror att jag lyckat hålla mig till det så gott som hundraprocentigt; jag har en känsla av att jag missat skriva om någon enstaka serie jag läst, men det hör till undantagen 😀

Här kommer lite statistik från året som gått:

  • Inlägg: 219. Mitt mål är ungefär ett inlägg / dag, men jag har inte riktigt läst så mycket som hade behövts. Fast, å andra sidan handlar ju en del inlägg om mer än en serie…
  • Visningar: 11,317. Som all sådan här statistik är det knepigt att tolka den, med tanke på att en visning kan innebära läsning av flera inägg eftersom jag presenterar hela inlägg på första sidan, blogg-samlingar à la denna gör att jag ibland inte ser att någon läser, och så vidare. Men jag är mycket nöjd med er, så fortsätt att läsa 😉
  • Kommentarer: 252. Och fortsätt gärna med dessa också. Kommentera mera vetjag!
  • Taggar: 272. Flest för Ennis (18 inlägg); på något sätt poppar han ofta upp i mina inlägg, jag vet inte riktigt hur. Men med tanke på att första recensionen var om hans serie The Boys så är det väl bara följdriktigt…
  • Mest lästa inlägg: Favorit i repris: Kalle Ankas Pocket 1. Inte precis den slags serie jag skriver mest om, men det finns föga överraskande många Kalle-läsare i Sverige. Tvåa kom mitt inlägg om charmiga serier jag köpte på SPX, trea ett om två kanske-serier.
  • Minst lästa inlägg: Wally Wood, Hjälp! och GTO. Men även impopulära serier kan behöva skrivas om 😉
  • Mesta refererare (dvs var besökare har hittat länkar till min blogg): Sekevenskonsts forum, Weltklasseserier, och Shazam / A-gnosis. Så utan tvekan en fråga om att läser man en serieblogg så läser man gärna flera 🙂
  • Mesta söktermer (dvs vad folk har letat efter för att sedan hamna på min sida): Kalle Ankas Pocket, Prins Valiant och ”roliga serier”. Så ettan och tvåan är samma som ettan och tvåan för läs-statistik. Jag hoppas att de som ville läsa om roliga serier också hittade någonting läsvärt.
  • Mest oväntade sökterm som ofta använts: ”Britten and Brülightly”. Den lätt udda men mycket läsvärda brittiska serien verkar det inte ha skrivits så mycket om på andra ställen på svenska, med tanke på att så många kommer till min blogg när de letar.
  • Antal spamkommentarer: 42. Och Akismet lyckades identifiera varenda en av dem, utan några falskrapporter. Bravo!

När som helst borde min årskrönika över nya amerikanska serier dyka upp på Staffans blogg (jag lovade honom den, så den kommer hamna där istället för här). Och när som helst kommer jag också återgå till vanliga inlägg; så fort jag hämtat mig från julkoman och läst någonting förhoppningsvis nytt och spännande lovar jag att ni ska få veta det.

Med en önskan om en nytt och lika bra serieår för Simon Säger, tack för ett års läsande!

»

  1. Hej. Anledningen till att ditt inlägg om ”Kalle Ankas pocket nr 1” är så poulärt beror på att ingen annan på nätet skriver om att de gamla numren ges ut igen. Det är synd att inte detta uppmärksammats mer eftersom de fortsätter att ges ut, nummer sex kom för två veckor sedan. Det är säkert många som köper dem och ännu fler skulle det bli om det uppmärksammades mer. Jag har personligen börjat samla på dessa nyutgåvor.

    Gilla

  2. Håller med om att det är synd att de missas av många; som sagt är det ovanligt bra Disney-serier som är värda en stor publik 🙂

    Gilla

Kommentera

