SPX är slut…

Postat den

…och det var minst lika trevligt som förra gången. Jag lyckades tyvärr inte lyssna på någon av panelerna, men jag hade många trevliga samtal med utställare av alla de slag 🙂 Eftersom jag inte var där hela dagarna så kommer jag inte skriva om själva expot; det finns det många andra som gör (t.ex. Shazam-gänget och deras live-blogg).

Däremot kommer jag självklart skriva om de serier jag köpt, hela traven som ligger på bordet här. Det blev mer svenskt för min del i år, både nya tidningar av säkra kort som Li Österberg (Agnosis 9, hurra! Och grattis till priset för bästa fanzin!) och några tidningar som jag inte har en aning om vad det är, bara att jag gillade dem vid en snabbtitt.

Så de närmaste inläggen kommer nog domineras av SPX-inköp,  när jag väl har hunnit beta av några stycken förstås 😉

»

  1. Kan du läsa Cuckoo snart hej då från Sandra

    Gilla

  2. Clell…?

    Gilla

  3. Japp!

    Gilla

  4. I B&B 1/2000 finns det en längre artikel om denna serie. Dock förbjuder min blygsamhet mig att rekommendera denna (eftersom det var jag som skrev den)…

    Gilla

  5. Håkan / Wakuran

    http://www.madisonclell.net/cuckoo_comics/cuckoo_comics.html

    Lyckat SPX annars. Skrivit längre inlägg på SeF:s forum, samt Serieforum.
    (Lat som jag är, är det samma inlägg på båda, och självupptagen som jag är, så är det mest en inköpslista.)

    Gilla

  6. Håkan, vet du då inte att jag redan har berättat om din B&B-artikel för Madison! Hon kan svenska btw.

    Jag köpade fem grajor på SPX Jason, Død og Levande. Jason en tröja, Agnosis 9, Västra flygeln av GOREY!! och så en hemlig.

    Gilla

  7. Jag kommer väl skriva om vad jag köpt RSN, men det jag kommer ihåg på rak arm är:

    Agnosis 9, Ink 4, Valhall 15, lite Emerson-tidningar, Not Quite Dead 6, Cecil & Jordan in New York, Lou 3, Fiskarna i havet, Yesterday’s Tomorrows, Teo 2, Død og levande, Comic Royale 4, Några feta, Imy 0.5 1/2, Emma & Sara 4-5, Sova över, Ulvegrens fanzine.

    Hej och hå, ska bli skoj! Jag har redan läst en hel del men tänkte läsa lite till innan jag börjar recensera. Plus läsa Cuckoo klart förstås!

    Gilla

  8. Sandra: Jag hade kontinuerlig email-kontakt med Madison när jag skrev artikeln, och jag skickade också ett ex av tidningen till henne. (Blev sen mäkta stolt när hon på något ställe i samlingsvolymen tackade mig…)

    Å vad tyckte du om artikeln…?

    Visste du förresten att Horst vid något tillfälle närde planer på att ge ut Cuckoo i svensk övrsättning?

    Gilla

  9. Det är väl inte bara i samlingsvolymen, det är väl i tidningen med? Ska berätta var när Simon läst för det är en stor spoiler tycker jag! Lika stor spoiler som det där Zot!-numret vi pratade om häromdagen.

    Jag minns inte så mycket av artikeln för det var tio år sedan och jag hade bråttom när jag tittade i den för biblioteket skulle stänga och det var lite clandestino att öht få vara på tidskriftsavdelningen för de skulle göra om.

    Jag har både tidningen och samlingsboken av Cuckoo en av få serier som jag faktiskt har själv och inte bara lånat.

    Gilla

  10. Håkan / Wakuran

    Mina köp överlappar något med dina. Har också köpt

    Valhall 15
    lite Emerson-tidningar,
    Emma & Sara 4-5,

    samt:

    Ulvegrens fanzine.

    Gilla

Kommentera

