Hängmattetips

Postat den

Bra väder, värme -> hängmattan är lockande. Och vad passar väl bättre än två feta serieböcker som dessutom är inbjudande billiga?

  • Giant Size Little Lulu: De första 14 numren med John Stanleys underbara barnserie. 640 sidor, $25? Köp! Jag misstänker att många svenska serieläsare inte sett mycket av Stanley eftersom det finns minimalt med översättningar av hans serier och det är synd; även om han inte är riktigt lika bra som Barks så är han nog min nummer 2 vad gäller klassiska amerikanska barnaserier som vuxna också kan njuta av 🙂
  • The Life and Times of Martha Washington in the Twenty-First Century: När den här boken först kom ut i en lyxutgåva i storformat skrev jag att det var en bättre serie än jag kom ihåg, framförallt att om man läste alla serierna om Martha Washington på en gång. Min största invändning var att $100 var alldeles för dyrt för en visserligen underhållande men ändå inte alltför speciell actionserie. Och ser man på; nu har Dark Horse gett ut albumet på  nytt men häftat och i standardstorlek, och då hamnar vi på $30 för 600 sidor i färg. Mycket hemulare, mycket mer självklart att rekommendera.

Kommentera

