Frank Miller fortsätter nedåt

Postat den

Holy Terror var verkligen inte bra. Alls.

Och tyvärr fortsätter Frank Miller att uttala sig om politik på samma subtila sätt, nu om Occupy Wall Street-rörelsen, som han tycker borde ge sig på den riktiga fienden istället, dvs (surprise!) muslimerna:

Frank Miller rantar

Som lite balsam är här Ty Templetons (känd från bland annat Stig’s Inferno och Batman Adventures) kommentar:

Jag kan bara instämma, och hoppas jag slipper skriva mer om Millers politiska åsikter från och med nu.

 

»

  1. I used to love you, Frank.

    Gilla

  2. Ja, man hade ju på känn att Frank inte alltid var så radikal, men ändå… Jag såg Martha Washington och SinCity lite som utslag av något slags dikotomi hos honom; närmast vänsterradikal ibland med anfall av konservatism. Typ, man fattar att samhälle och människor är komplicerade men ibland vill man bara slå dem man inte gillar. Hårt. Jag kunde sympatisera med det.
    Men nu verkar han ha ballat ur totalt. Det är bara den konservative Miller kvar.

    Gilla

  3. Tyvärr, precis så verkar det vara. Det är svårt att tänka sig att Miller en gång i tiden kunde skriva en historia som ”Roulette” (Daredevil #191), en alldeles superb liten pärla om vem Daredevil egentligen är, och varför lagen är så viktig för honom trots att den ibland är frustrerande och orättvis.

    Gilla

  4. Ping: LAST WEEK on the ‘net | Ty Templeton's ART LAND!!

  5. I mitt tycke kan man inte sparka nog mycket på Frank Miller. Hans Daredevil är bland det bästa jag läst i serieväg och likaså hans Batman-tolkningar. Sen gör han alla de här grejerna… Man blir ju förbannad.

    Problemet är att man tar åt sig lite personligen när det är en yrkesman som man har gillar så mycket som hemfaller åt dumhet och rasism. Funderar lite på bokbål, men jag har hört att det är fel väg att gå 🙂

    Gilla

  6. Vad bra Bun Toons är, jag fattade inte att det var en hel serie.

    Jag undrar när brytet för Miller egentligen var. Jag är ingen större Sin City-accepterare. Var det med den som problemet var? Eller senare, med 9/11, eller tidigare… lurade han oss hela tiden redan på Våghalsen- och År Ett-tiden? Älskar ju År Ett så mycket.

    Gilla

  7. för mig hör Moore, Miller och Gaiman ihop av den enkla anledningen att det var tre säkra kort (enligt Lotta F) när jag började leta upp engelskspråkiga serier.

    Gilla

Kommentera

