Mellandagsklappar

Postat den

Av någon anledning lyckades två olika handlare skicka mig dubletter av några beställningar jag gjort på sista tiden, så nu tänkte jag helt enkelt ge bort dem om någon är intresserad. Som en försenad juklapp alltså, även om det inte är några jättefynd 🙂

Eftersom post är så himla dyrt så är jag rädd att det bara funkar om man plockar upp dem här i Stockholm; sorry om någon annan är intresserad!

Så:

  • 20th Century Boys 17 & 18: De senaste delarna av Urasawas utmärkta sf-thriller. Tyvärr antagligen rätt obegriplig om man inte läst de tidigare delarna för Urasawa gillar komplicerade intriger. Läs mer om vad jag tycker om honom här.
  • Cross Games 5: Mitsuru Adachis sedvanliga blandning av sport och romantik fortsätter. Jag har skrivit om honom flera gånger tidigare och han är värd att läsa, även om hans serier inte ser speciellt flashiga ut vid första anblicken.
  • Heavy Metal Jan 2012: Tja, det är den moderna HM som jag inte är så förtjust i normalt, men som jag fortfarande prenumererar på eftersom det är såpass billigt. Och just det här numret är inte alltför pjåkigt, med första delen av en ny serie, Wisher, som huvudnummer, som faktiskt går att både läsa och titta på utan att bli deprimerad. Inget storverk, men trots allt 😉 Tillsammans med första delen av en ny Bilal-serie och en serie av Mark Wheatley är det här så bra som HM kan bli nuförtiden.
  • The Great Northern Brotherhood of Canadian Cartoonists: Seths senaste, recenserad här.

Och vad tusan, jag listar några gamla böcker som jag inte heller behöver längre; förhoppningsvis finns det någon som vill prova på någon av de här titlarna:

  • Starman – Sins of the Father: Första TP:n med James Robinsons av en del hyllade nostalgiska superhjälteserie. Jag tyckte den var helt OK men inte fantastisk när jag läste den i den nya Omnibus-utgåvan; det här är alltså första boken i den vanliga ursprungliga TP-utgåvan som passar bra om man vill se vad det är för en serie.
  • Heavy Metal May 2007: Låt mig säga så här: Det här är inte så bra som HM kan vara nuförtiden…
  • Epileptic 1: David Bs mest hyllade verk. Skälet till att jag ger bort den här boken är för att det är den första, icke-kompletta amerikanska utgåvan, inte den som kom senare och som också innehåller den sista delen. Det är inte min favorit av David Bs serier men den är ändå riktigt bra, och för den som inte läst någonting av honom är det här ett utmärkt ställe att se vad man tycker.
  • Mixxzine 2-2,2-3,2-4: Amerikansk manga-antologi som jag uppriktigt sagt varken vet varför jag har eller hur den är. Ser ärligt talat inte så rolig ut men vad tusan, jag kan ha fel!
  • Castle Waiting – The Lucky Road & The Curse of Brambley Bridge: Två album som samlar starten av Linda Medleys utmärkta fantasy-serie. Jag tyckte så bra om serien att jag köpte de nyare inbundna Fantagraphics-böckerna istället, men på samma sätt som med Epileptic– och Starman-böckerna ovan så är det här ett bra sätt att se vad man tycker om serien själv.

Så, först till kvarn, antingen genom inlägg här eller mail till swigzell (at) gmail.com; jag stryker titlar här allteftersom.

Och om ingen vill ha något så får jag väl knata till Myrorna med dem 😉

»

  1. Jag plockar gärna upp epileptic 1 & HM-numret(2012) om de inte åkt till myrorna redan! Bor i Stockholm, så det är bara att bestämma tid & plats!

    Gilla

  2. Finns kvar, ingen fara!

    Maila mig på swigzell (a) gmail.com så bestämmer vi plats 🙂

    Gilla

Kommentera

