Darkness

Postat den

Ingen recension, bara ett lästips.

Serien, Darkness, är den franske tecknaren Boulets bidrag till årets 24-timmarserie i Angoulême. Rolig, charmerande och rörande, och att den gjordes på ett dygn (om man ska vara petig, 26 timmar, eftersom han drog över med två) är hur imponerande som helst.

En intervju med honom om serien finns här.

»

  1. Simon för en gångs skull är vi helt eniga. På en skala mellan ett och tio så får den en klar tjuga. Den spränger bort förväntningarna på

    1. En 24-timmars-serie
    2. En 24-sidors-serie
    3. En serie.

    Gilla

  2. Yay, vi är helt överens!

    Var vi inte det om ”Stallgänget på Tuva” också, om jag kommer ihåg rätt?

    Gilla

  3. Kan man franska så rekommenderar jag hans ”Notes”-album, särskilt de senare. Och även hans ordlösa 24h-serie från 2010, som var det som först fick mig att tycka att han är otäckt skicklig:

    http://www.bouletcorp.com/blog/2010/02/03/

    (Klicka på ”Suivant” för nästa sida)

    Gilla

  4. Tack för tipset; min franska är rostig, men den där ordlösa ska jag nog klara!

    Gilla

  5. Ja det finns vissa serier som vi båda gillar. typ Beta Ray Bill av Walt Simonson om jag inte minns fel, visst gillar du med den?

    Gilla

  6. Jupp, det gjorde jag! Länge sen jag läste den, men har tydligt för mig att det var en bra superhjälteserie av klassiskt snitt 🙂

    Gilla

  7. Ping: Dungeon: Slutsummering | Simon säger

  8. Ping: The Gaeneviad | Simon säger

  9. Ping: Återkopplingar: The Walking Dead, Orange & Boulet | Simon säger

  10. Ping: Återkopplingar: The Walking Dead, Orange & Boulet | Serienytt.se

Kommentera

