Årskrönika 2012: Bloggstatistik

Postat den

Dags för det som nog bara jag är intresserad av, nämligen årets statistik för bloggen 🙂

  • Antal inlägg: 130. Ungefär lika många som förra året så jag verkar ha stabiliserat mig runt 2-3 inlägg / vecka. Det känns lagom, tycker jag; varje inlägg tar en dryg timme i snitt så sisådär 3-4 timmar spenderar jag på bloggande. Plus all trevlig lästid förstås!
  • Mest lästa inlägg: Lina Neidestams Maran var en nästan lika klar etta i år som förra året med nästan 2000 läsningar, så fornnordisk mytologi + porr fortsätter att locka. Tvåa kommer ett ännu äldre inlägg som har sin stadiga publik: Robert Kirkmans förstlingsverk Battle Pope, en mycket annorlunda serie jämfört med hans mer kända The Walking Dead. Sen är det Utopi-tidngen följt av ytterligare en evigt populär serie, Linda och Valentin. Först på femte plats dyker det första inlägget från 2012 upp (mycket sorgligt, jag har tydligen tappat i kvalité i år 😉 ), Raymond Briggs Jultomten. Sammanfattningsvis, gamla godingar dominerar.
  • Antal kommentarer: 315. Upp igen efter årets lilla dipp. Yay! Min kompis Sandra har varit klart flitigast, precis som året innan, och sen flera andra som jag också vet vilka de är. De flesta av dem har jag lärt känna just genom kommentarer på bloggen, som fått mig att kika på deras bloggar, osv. Trevligt!
  • Söktermer: Topplistan matchar givetvis de lästa inläggen, så det är Lina Neidestam, Battle Pope och Maran på prispallen. I övrigt ser jag att Lou! är populär, och likaså Biffen och Bananen, två söktermer som jag misstänker inte har så många träffar så min blogg blir ett naturligt mål. En till perenn sök-favorit är Phoebe Zeit-geist som har varit poppis att söka på ända sedan jag skrev om serien. Bland de mer konstiga hittar jag sexnoveller, erotik och nakna kvinnor vilket väl bara bevisar att internet inte släppt sitt grepp om vissa intressen, hur moget internet än är jämfört med hur det var i början 🙂
  • Refererare: Ser ut som förra året, dvs Serieforum följt av Facebook, men Facebook närmar sig. Sen är det andra bloggar för hela slanten, med dött lopp mellan Stef Gaines och Arinas bibliotek i toppen.
  • Och avslutningsvis, antal läsare: 38,785. Nästan 10,000 fler än 2011, trots att 2011 har bästa dagen/veckan/månaden hittills (Marans release, såklart!). Supernöjd är jag!

Nu ska bara 2013 bli ännu bättre hoppas jag 🙂

Ett svar »

  1. Fin blogg du hade Simon!
    Ska kika mer på den nu, så får vi se om jag länkar 😀

    Lycka till i framtiden.
    /Linussj.

    Gilla

Kommentera

