Lychee Light Club

Postat den

Lychee Light Club cover

Mycket kort idag. Häromsistens när jag recenserade Utsubora nämnde jag att jag har stort förtroende för förlaget Vertical Inc.s utgivning, och faktum är att efter att ha läst den beställde jag också en annan av förlaget böcker: Lychee Light Club av Usamaru Furuya. Nu är jag inte riktigt lika tänd på Vertical Inc. längre…

Lychee Light Club är ett väldigt trist bidrag till Grand Guignol-genren; serien är en mangaversion av en teaterföreställning. Kanske fungerar historien bättre på teater men serien är förskräckligt ointressant i sin skildring av hur en samling unga män/pojkar som lever i en nedgången industristad bildar en klubb som under seriens gång havererar i en orgie av våld, förnedring och sex, med inslag av Frankenstein.

Lychee Light Club - Plan

Att jag hade så svårt för LLC kanske kan bero på att jag var väldigt förkyld med huvudvärk, feber osv när jag läste den, men å andra sidan läste jag en del andra serier samtidigt som ändå var bra. LLC dock kändes helt utan poäng och bara tråkig. Om man vill läsa liknande manga kan jag istället rekommendera någonting av Jiro Matsumoto, som exempelvis Velveteen & Mandala som av en händelse också är utgiven av Vertical Inc. eller Freesia. Våld, sex och degeneration done right!

»

  1. Ping: Helter Skelter | Simon säger

  2. Ping: Helter Skelter | Serienytt.se

Kommentera

