Svenska serier: En hänvisning

Postat den

Eftersom jag sällan köper svenska serietidningar (eller serietidningar över huvud taget, blir mest samlingsvolymer för min del) så har jag inte läst Egmonts återupplivning av Svenska serier förrän nu; det tredje försöket görs den här gången via bilagor, dvs tidningen är en bilaga till andra tidningar istället för en egen fristående tidning, och för min del blev det i och med senaste numret av Pondus som jag fick tillgång till den 🙂

Så jag läste tidningen, funderade på vad jag tyckte om den (det är svårt att recensera antologi-tidningar, framförallt när det som här inte finns något gemensamt med dem, förutom att de är skrivna på svenska alltså), formulerade i huvudet ungefär vad jag tänkte skriva. Och sen, innan jag började, tänkte jag för en gångs skull kika vad andra sagt om den hittills (vanligtvis föredrar jag att skriva utan att se vad som finns skrivet innan, för att inte bli alltför påverkad). Varpå jag läste vad Mikke Schirén skrivit på sin sajt, en recension jag visste att den fanns men som jag skippat dittills för att kunna läsa tidningen utan förutfattade meningar, och insåg att jag i princip var 100% överens med honom om allt 🙂

Därför, tji egen recension, läs istället den här; det går precis lika bra!

Kommentera

